dag 5 - min tro

ja, vad tror jag på egentligen. tror jag på gud? tror jag på bigbang? tror jag på nånting?
Någonting jag tror är att världen vore mycket lättare om alla trodde på en och samma sak... och tråkigare för den delen. Jag är en sån som tror på olika saker olika perioder. en stund kanske jag faktiskt tror att gud fanns och skapde jorden och människorna, en annan tycker jag det låter vansinne och tror att det var bigbang som skapade jorden. Dock är en sak säker - jag tror att varje människa finns av en anledning. Brukar faktiskt tänka på det ibland. Tänk om dina föräldrar aldrig hade träffats. Då hade inte du funnits. Så på nått konstigt sett tror jag faktiskt att det finns en anledning till varför varje människa finns.
Och en sista sak som jag tror på. Eller nej, jag tror inte alls på den här saken men jag ska definitivt börja. Börja tro på mig själv. Sluta intala mig själv att jag inte kan. Jag ska börja tro på mig själv och på att jag kan klara av grejer jag inte tror. Det kan nog vara den viktigaste av alla olika saker jag tror.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0