fredag / lördag

Hejsan everyhopa !
Igår efter skolan gick jag, moa och maria hem till moa för att bland annat färga momas hår.
Efter att ha ätit kladdkaka med grädde (mmm, icas kladdkaka !) gick jag in i rollen som frisör
till hundra procent. Men jag kan erkänna att jag var lite rädd hela tiden. moa skulle bli super-
blond och maria skulle bli mörkare. Det var mest för moas hår jag var rädd. Och jag kan
säga såhär: det blev inte som vi tänkt oss ! det blev ljust i hårbottnen och lite mer kyckling
i topparna. Så vi tänkte såhär: vi har ju fortfarande färg kvar så vi färgar igen!
Men först färgade vi marias hår, som blev skitsnyggt! och sen var det tags att ta itu
med moa igen. Och den här gången blev det typ väldigt ljust med oranga slingor.
Men moa var inte ledsen, hon sa bara "aja, jag får väl använda silvershampoo imorgon då"
men sen hände något magiskt, när vi satt och kollade på talang hade de oranga slingorna
plötsligt försvunnit ! fan, jag tror jag ska satsa på att bli frisör ! skitkul ju

och idag är det lördag och jag är taggad som fasiken !
åker hem till sara typ någon gång vid lunch kanske och hjälper henne att fixa.

nu blir det frukost !
hejsvej

(juste, italienaren (som är en tjej) är jättetrevlig för er som undrar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0