förbannad

igår så kollade jag, mamma & pappa på uppdrag gransking (vilket jag inte brukar göra) och igår handlade det om en trettonårig flicka som kom från Gambia och hade bott hon sin farmor eftersom hennes mamma var död och hennes pappa inte ville ta hand om henne. sen efter en tid så blir farmordern sjuk och ett par som var boende i sverige adopterar henne. hon var ganska gammal när hon blev adopterad.
det första året går bra för henne, hon lär sig språket fort och hon får mycket kompisar i skolan. men det andra året blev hon "bråkig". hon och hennes föräldrar bråkade rättså mycket så när de skulle åka och hälsa på hennes biologiska syster i Gambia säger mamman att de ska lämna henne där. så medans föräldrarna åker tillbaka till sverige lämnar de kvar deras trettonåriga dotter i Gambia. ett land vars befolkning är bland de fattigaste i världen. och för vad? för att de hade haft några bråk. men, vilken svensk tonåring har aldrig bråkat någon gång med sina föräldrar ? att bråka med sina föräldrar, tycker iallafall jag, inte alls är något konstigt.
och eftersom flickan var adopterad så räknas hon som svensk medborgare.
under programmets gång, en timme långt, så blev jag ledsen men mest sjukt jävla förbannad! man gör inte så! man lämnar inte sin dotter i ett annat land för några bråk.
eller vad tycker ni ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0